• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА НОВИНИ СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Иван Таков: Преките загуби от липсата на наземен транспорт в София за 6 дни са 4 млн. лв.

От ЗЕМЯ 20 май 2025
 Иван Таков: Преките загуби от липсата на наземен транспорт в София за 6 дни са 4 млн. лв.

Може би на кмета са му втълпили, че неговите избиратели не ползват градски транспорт и затова той нямаше желание да се справи с кризата, коментира председателят на комисията по транспорт в СОС

Само преките загуби от липсата на наземен транспорт за 6 дни възлизат на 4 млн. лв. Това заяви Иван Таков, председател на групата на Местна коалиция “БСП за България” и на Постоянната комисия по транспорт и пътна безопасност в СОС в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR тази сутрин. “Ако тази транспортна стачка беше продължила един месец, преките загуби щяха да бъдат толкова, колкото средства са необходими за исканото увеличение на заплатите на работещите в градския транспорт, каза той. – Тук изобщо не включвам цялостния икономически ефект върху столицата и държавата, който ще бъде регистриран от липсата на градски транспорт в София в продължение на 6 дни. Говоря само за преките приходи като продажбата на превозни документи”.

Иван Таков е категоричен, че хората, които са си купили дългосрочни превозни документи, трябва да бъдат компенсирани за тези 6 дни, в които нямаше наземен транспорт. Според него това е технически въпрос, който лесно ще бъде решен.

Председателят на групата на Местна коалиция “БСП за България” в СОС отбеляза, че справянето с тази криза в транспорта не е нищо друго, освен спешно потушаване на пожар. “Проблемите в транспорта са огромни и справянето с тях изисква съвсем различен подход. Изисква преди всичко диалог между кмета и политическите групи в СОС, както и между самите политически групи. Изисква съвместна работа, защото справянето с проблемите не е по силите само на един човек, коментира Иван Таков. – Затова моят съвет към кмета е още от сега да започне преговори със синдикатите за следващата година и да включи и нас в тях. Това е нормалният процес на работа. Намирането на баланс предполага разумни отстъпки и от двете страни. Иначе няма как да вървят нещата”.

Иван Таков добави, че в момента членовете на комисията по транспорт работят по икономическа рамка, основата на която е подготвена от “Спаси София”. “Разбира се, подобрихме някои неща от нея и се съобразихме с исканията на синдикатите за заплатите на работещите в транспорта, обясни той. – Мисля, че от “Спаси София” подложиха динена кора на кмета като не внесоха тази икономическа рамка в комисията. И понеже Терзиев очевидно не разбира нещата, стъпи върху нея. А накрая те го оставиха съвсем сам. Истината е, че точно те запалиха пожара, а ние успяхме за седмица да го загасим. Обаче така не се прави. Защото следващият пожар, който ще запалят, може и да не успеем да го загасим”.

Иван Таков отново заяви, че в бюджета има достатъчно пари за увеличението на зплатите на работещите в транспорта с 300 лв. “Ако знаеше как да проведе преговорите със синдикатите, можеше и на по-малко увеличение да се съгласят. Но това е въпрос на разговори, на убеждения, на средносрочна и дългосрочна визия, които не са свързани само със заплащането, а и с условията на труд. Чух, че кметът и заместникът му по финансите говорят за реформа. А какво правиха в продължение на година и половина? Защо не я предложиха тази реформа? Очаквам с нетърпение да видя конкретика за нея. Не да говорят пред медиите за реформа и за обединение на транспортните дружества в едно, искам да видя проект с необходимите данни от направени анализи. За да преценим кой вариант би бил по-добър. Всичко друго са просто приказки”.

Председателят на групата на Местна коалиция “БСП за България” в СОС посочи, че кризата в транспорта е съвсем ясен израз на един класов конфликт. “Може би на Терзиев са му втълпили, че неговите избиратели не ползват градски транспорт, коментира Иван Таков. – Вероятно затова нямаше желание да реши този проблем. За нас обаче работещите в транспорта, както и хората, ползващи градски транспорт, са изключително важни. А транспортът е кръвоносната система на града. Ние още в кампанията за местните избори през 2023-та година в нашия “Манифест за един демократичен град” съвсем ясно заявихме кого представляваме в Столичния общински съвет. Затова и в нашата група имаме избрани съветници от синдикатите. А в листата имаме още представители и на образованието, и на здравеопазването”.

Етикети:Актуално Терзиев Таков водеща новина
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ИКОНОМИКАКИТАЙ

Пекин: Китай ще работи с всички страни за изграждане на отворена глобална икономика

4 октомври 2025 16:00
ИКОНОМИКАКИТАЙ

Общата дължина на подводните нефтопроводи и газопроводи в КНР надхвърля 10 000 км

4 октомври 2025 14:00
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Китай е изградил най-голямата в света система за управление на водните ресурси

4 октомври 2025 12:00
ЕКОЛОГИЯНОВИНИ

Прогноза за времето: Не прибирайте чадърите! И през следващата седмица ще вали

4 октомври 2025 11:42
НОВИНИСОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Екипи на АСП работят в подкрепа на пострадалите от наводненията

4 октомври 2025 11:37
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦАНОВИНИ

Връчиха наградите в литературния конкурс „140 години след Съединението – пътят на България днес“

4 октомври 2025 11:31
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 14199
  • ОБЩЕСТВО 2815
  • ЦКС 202
  • ИКОНОМИКА 1417
  • СВЯТ 5498
  • РУСИЯ 2617
  • КИТАЙ 1262
още НА ФОКУС
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Пекин: Китай ще работи с всички страни за

4 октомври 2025

Китай ще работи с всички страни, за да насърчава активно изграждането на отворена глобална икономика и да се противопоставя на

ИКОНОМИКА КИТАЙ

Общата дължина на подводните нефтопроводи и газопроводи в

4 октомври 2025

Китайската национална офшорна петролна корпорация (CNOOC) съобщи, че общата дължина на подводните нефтопроводи и газопроводи в Китай е надхвърлила 10

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Китай е изградил най-голямата в света система за

4 октомври 2025

От 2021 г. насам са стартирани 172 големи проекта за водни съоръжения На пресконференция на Пресслужбата на Държавния съвет бяха

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.