Бързият напредък на китайската анимация

Китайският анимационен блокбъстър „Нъджа 2“ се превърна отново в доказателство за бързия напредък на китайската анимация със своите най-съвременни технологии, визуални ефекти от световна класа и завладяващ сюжет.
Филмът, който беше пуснат на екран по време на китайската Нова година, счупи множество касови рекорди, като стана първият филм, надхвърлил 1 милиард щатски долара на един пазар, и първото заглавие, което не е от Холивуд, а се присъединява към заветния клуб на милиардерите.
С около 2000 кадъра със специални ефекти, три пъти повече герои от предшественика си „Нъджа“ и екип от над 4000 създатели, „Нъджа 2“ предефинира възможностите на анимацията.
В една забележителна сцена, когато Ао Бин размахва оръжието си по екрана, мастилото тече и се смесва за кратко време – 0,8 секунди. Тази сцена, макар и кратка, отнема на продуцентския екип на филма невероятните девет месеца, за да я усъвършенства.
От години аниматорите се опитват да уловят плавността и същността на рисуването с мастило в дигиталната сфера.
Този пробив обаче решава това предизвикателство. То позволява симулация в реално време на разнасянето на мастило върху оризова хартия, като автентично възпроизвежда нейната динамична, постоянно променяща се красота.
„Нашата цел беше да създадем нещо, което публиката не е виждала досега, нещо, което ще има силно визуално въздействие и ще предложи свеж художествен израз. Това е вид работа, която вярваме, че наистина си заслужава“, казва Ян Ю, режисьор на „Нъджа 2“, който се подвизава под псевдонима Дзяодзи.
Според Ши Чаокун, ръководител на визуалните ефекти на филма, мащабът е изисквал широко сътрудничество между множество екипи. Близо 140 местни анимационни компании са допринесли за проекта.
Хуан Гон, директор по техническото развитие на филма, оприличава проекта на „олимпийско село“, което привлича най-добрите анимационни таланти от цял Китай.
Това сътрудничество подчертава нарастващата сила на китайската анимационна екосистема, показвайки нейния капацитет да управлява мащабни и сложни продукции.
До успеха на „Нъджа 2“, „Кралят на маймуните: Героят се завръща“, „Легенда за обожествяването“ и „Бялата змия: На повърхността“, които също са вдъхновени от китайски митологии, повишиха очакванията към анимационни филми на тази тема.
Заатова „Нъджа 2“ включва многобройни елементи от китайската естетика: визуалният стил на филма черпи вдъхновение от стенописите в Дунхуан; структурата на разказа е повлияна от митовете на древния текст „Шан Хай Дзин“ (Класика на планините и моретата); а саундтракът съчетава чертите на Пекинската опера и електронната музика.
Разширявайки границите на традиционната китайска естетика и модерните анимационни техники, „Нъджа 2“ поставя нов стандарт.
Този пробив не е просто художествен триумф. Той бележи критичен преход в китайската анимационна индустрия – от „аутсорсинг“ към разработване на оригинални технологии на световно ниво.