• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
БИЗНЕС

Германия ще настоява за отмяна на забраната за продажба на автомобили с ДВГ от 2035 г.

От ЗЕМЯ 10 октомври 2025
 Германия ще настоява за отмяна на забраната за продажба на автомобили с ДВГ от 2035 г.

Германският канцлер Фридрих Мерц заяви, че ще направи “всичко възможно”, за да отмени забраната за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) в Европейския съюз от 2035 г., с цел подкрепа на изпадналата в затруднение автомобилна индустрия на страната, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

“Не трябва да има рязко прекъсване на продажбите на тези автомобили през 2035 г.”, подчерта Мерц след среща в Берлин с представители на автомобилния сектор, синдикати и правителствени ръководители. Срещата бе посветена на бъдещето на германската автомобилна индустрия и на възможните действия на страната преди предстоящото обсъждане на темата в Европейския съвет.

Крайният срок, определен от ЕС, който бе остро критикуван от германските автомобилни производители миналия месец, бе сред основните акценти на разговора. Въпреки това канцлерът подчерта, че електрическата мобилност остава “основният път напред”, като уточни, че целта не е “връщане към старите технологии”, а “постигане на климатична неутралност чрез различни видове задвижване”.

Тези въпроси ще бъдат обсъдени на заседанието на Европейския съвет в Брюксел след две седмици, посочва АФП.

Мерц уточни, че ще предложи “устойчив технологичен напредък към климатична неутралност, без фиксиране на краен срок, който не може да бъде спазен”, като темата ще бъде обсъдена на заседанието на Европейския съвет в Брюксел след две седмици.

През последните седмици напрежението в Германия се засили, след като управляващата коалиция се опитва да изработи обща позиция по въпроса. Германската социалдемократическа партия (SPD) настоява забраната за продажба на нови автомобили с ДВГ от 2035 г. да бъде запазена. 

Вчера Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA) призова ЕС да смекчи забраната, като позволи използването на алтернативни горива – синтетични или биогорива.

Главният изпълнителен директор на “Бош” (Bosch) Щефан Хартунг също подкрепи идеята за удължаване на експлоатацията на автомобили с ДВГ след 2035 г., когато те са оборудвани с хибридни системи, за да се “гарантира конкурентоспособността на индустрията и заетостта в Европа”.

Изявленията са направени на фона на дълбока криза в германската автомобилна индустрия, белязана от спад на печалбите, съкращения и затваряне на заводи. Секторът страда от конкуренцията на китайските производители на електромобили, които предлагат по-евтини и все по-качествени модели, както и от недостатъчната зарядна инфраструктура в Германия. Тези проблеми подчертават крехкостта на германския икономически модел, основан на износа, който дълго време бе поддържан от световното търсене и евтината енергия, внасяна от Русия.

Германските производители изостават от китайските производители на електромобили, които са по-евтини и вече са висококачествени, а недостатъчната зарядна инфраструктура допълнително утежнява положението. Това се отразява не само на големите производители, но и на основни доставчици като “Бош” и Цет Еф (ZF), както и на мрежата от малки и средни поддоставчици, които формират гръбнака на сектора.

По данни на консултантската компания И Уай (EY) автомобилната индустрия в Германия е загубила над 50 000 работни места за една година, от общо около 800 000.

Етикети:Актуално водеща новина
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ПОЗИЦИЯОБЩЕСТВО

За истинската дружбата с Китай

10 октомври 2025 19:30
ПОЛИТИКАСВЯТ

Путин: Тръмп работи за мира и разрешаването на сложни кризи

10 октомври 2025 18:03
ФИНАНСИИКОНОМИКА

БНБ купи 2 тона злато, за да ги даде на Европейската централна банка при влизане в еврозоната

10 октомври 2025 17:19
Закон и Ред

Съдът реши “Българска православна старостилна църква“ да бъде дерегистрирана

10 октомври 2025 16:28
Закон и Ред

Парламентът отне от Румен Радев и разузнаването, и СРС

10 октомври 2025 16:13
НОВИНИСОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Остават 15 работни дни за подаване молби за целеви помощи за отопление през зимата

10 октомври 2025 16:05
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 14282
  • ОБЩЕСТВО 2829
  • ЦКС 203
  • ИКОНОМИКА 1427
  • СВЯТ 5533
  • РУСИЯ 2642
  • КИТАЙ 1267
още НА ФОКУС
ПОЗИЦИЯ ОБЩЕСТВО

За истинската дружбата с Китай

10 октомври 2025

Сръбският президент Александър Вучич приветства удобството, което новата железопътна линия „Белград-Суботица“, изградена с китайска помощ, е донесла на икономическия, търговския

ПОЛИТИКА СВЯТ РУСИЯ

Путин: Тръмп работи за мира и разрешаването на

10 октомври 2025

Авторитетът на Нобеловия комитет е намален, тъй като наградата за мир многократно е била присъждана на хора, които не са

ФИНАНСИ ИКОНОМИКА

БНБ купи 2 тона злато, за да ги

10 октомври 2025

Българската народна банка (БНБ) съобщи, че е закупила 66 хиляди тройунции или 2.0528 тона злато заради влизането на страната ни в еврозоната.

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.