Инициаторите на бойкота настояват за по-ниски цени за Великден

Цените на основни стоки нараснаха с 8%, чуждите търговски вериги ни смятат за хора втора категория, категорични са инициаторите на бойкота
ДЕКЛАРАЦИЯ НА ИНИЦИАТИВНИЯ КОМИТЕТ ЗА БОЙКОТ НА ТЪРГОВСКИТЕ ВЕРИГИ В БЪЛГАРИЯ Броени дни пред най-светлия християнски празник Министерството на земеделието и храните започна кампанията „Великденска кошница“. За първи път в България изпълнителната власт предлага подобна социална мярка, разчитаща на добрата воля на търговците и на тяхното желание сами да образуват и контролират цените на основни хранителни стоки.Отделни супермаркети и малки магазини, предимно в провинцията, вече подкрепиха инициативата „Великденска кошница“, която трябва да приключи на 19 април. До този момент обаче нито една от големите търговски вериги не предложи на своите клиенти „Великденска кошница“. И което е най-смущаващото, при това в навечерието на Великден, цените на основни хранителни продукти са нараснали с близо 8 процента. Парадоксът е, че в собствените си страни чуждестранните вериги имат Великденски промоции, докато в България те отказват да се включат в социалната инициатива „Великденска кошница“ и така демонстрират скандална липса на съпричастност. Министерството на земеделието и храните декларира, че ще смята за успешен този социален експеримент, ако преди Великден поне не се покачват цените в магазините. Инициативният комитет за бойкот на веригите не споделя тази примиренческа позиция и призовава търговските вериги да формират „Великденска кошница“, в която цените на хранителните стоки да бъдат сериозно намалени, както са намалени в Германия и Австрия. В противен случай ще смятаме, че чуждите търговски вериги ни третират като „втора категория потребители“, което е недопустима дискриминация, срещу която отново ще реагираме с бойкот. |