• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Изкуственият интелект носи нови възможности за образователния сектор в Китай

От в. "Китай днес" 2 март 2025
 Изкуственият интелект носи нови възможности за образователния сектор в Китай

През февруари 2024 г. Китай избра 184 училища като пилотни бази за изследване на модели, програми и приложения на технологии и продукти, базирани на изкуствен интелект (ИИ) в обучението. Целта е да се разработят примерни случаи и важен практически опит, които да бъдат популяризирани в по-широк мащаб. С цел да се подпомогне интеграцията на ИИ в основното образование, Министерството на образованието издаде директива в края на 2024 г., която очертава основните цели за напредък в обучението и прилагане на изкуствения интелект в началните и средните училища.

Планът цели да установи структуриран учебен план, в който да бъдат интегрирани както възможностите на изкуствения интелект като технология и продукти, така и отделно обучение по основните принципи и приложения на ИИ. Това ще насърчи преподаването и оценяването, основани на ИИ, и основно да реализира пълно покритие на обучението по ИИ в началните и средните училища до 2030 г., като осигури на учениците в Китай умения и практически знания за тази технология, която със сигурност ще е основна част от бъдещето на всички отрасли от икономическия и социалния живот. .

Освен политическите мерки, днес можем да разгледаме и практическите последици от тези политики и как ИИ вече създава много интересни иновации в китайските училища из цялата страна. С интегрирането на захранвани с изкуствен интелект виртуални асистенти за преподаване, известни исторически личности вече могат да „оживеят“ в класните стаи, предлагайки на учениците завладяващо и интерактивно учебно изживяване.

В класната стая на 4-ти клас в начално училище в Цинхуандао, Северен Китай, ученик задава въпрос към виртуален образ на екрана: „Конфуций, кое е най-голямото удоволствие за един образован човек? На екрана се появи дигиталният „Конфуций“, облечен в традиционно облекло, който леко кимна и отговори: „Чрез преглеждане на наученото, човек може да придобие нови прозорци за разбиране. Един образован човек винаги трябва да се връща към основите на това, което е научил. Също както и вие, млади приятели, трябва да прелиствате домашните си задания, като преглеждате и старите уроци. Само така може да сте сигурни, че ще затвърдите своите знания.“ Това е част от новото интерактивно приложение за обучение, което вкарва древната мъдрост в модерната класна стая, съчетавайки традиция и технологии за вдъхновение на младите умове.

Дълбоката интеграция на ИИ и образованието ще доведе до големи промени в образователния модел и начина, по който са организирани училищата. Като персонализиран център за обучение, изкуственият интелект и неговите приложения предлагат неограничени възможности.

В средно училище „Хуей‘уън“ в Тиендзин, Северен Китай, модернизацията на образованието чрез изкуствен интелект премина през три основни етапа.

През 2017 година училището създаде научно-технически клуб, който събра малка група ученици с интереси в областта на ИИ, давайки им възможност да участват в състезания по роботика и други свързани с тях дисциплини. Този първи опит беше само началото, но още през 2022 година училището беше решено да разшири обхвата на своите програми за образование по изкуствен интелект.

Със специално създадени курсове по научно-технически иновации, училището започна да предлага образователни модули, включващи роботи, дронове и RoboMaster — състезание, в което се използват роботи, разработени от ученици. Така те не само усвояват нови технологии, но и развиват креативност и инженерни умения, които ще са им полезни в бъдеще.

Днес ИИ е не само допълнение към обучението в училището „Хуей‘уън“, а основна част от ежедневния учебен процес. Технологиите вече не са просто допълнение към традиционното образование, а са същински асистенти на учителите, които обогатяват класната стая с нови, интерактивни възможности за обучение. Интелигентни интерактивни дъски и виртуални асистенти, управлявани от ИИ, сега са стандарт във всяка класна стая, като позволяват взаимодействия в реално време между ученици и машини.

Тези промени не са уникални само за училище като „Хуей‘уън“, а отразяват широка тенденция в китайското образование, което съчетава традиционните методи с новаторски технологии. Възприемането на ИИ като част от цифровата трансформация на училищата е признато от много образователни лидери като основна стъпка към повишаване на ефективността и ангажираността на учениците. Както отбелязват експерти в областта: „Това не само че увеличава ефективността на преподаването, но и значително увеличава ангажираността на учениците в процеса на учене.“

Модернизацията на китайските училища чрез интегриране на изкуствен интелект не само променя начините на преподаване, но и създава по-ангажираща и ефективна учебна среда за новото поколение. Само времето ще покаже какво още може да представи тази иновативна технология за сектора на образованието, като с това подпомогне и бъдещето развитие на Китай като цяло.

Етикети:Актуално Образование КИтай
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
СКАНДАЛНО

Кметът на “Люлин” за натиска от ПП: Лена да не мълчи! За всичко имам доказателства!

30 юни 2025 16:05
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Стартира конкурсът за отличията в президентската инициатива Награда „Джон Атанасов“ – 2025 г.

30 юни 2025 16:00
СВЯТ

Иран иска САЩ да изключат всякакви удари, за да преговаря

30 юни 2025 15:01
ФИНАНСИ

Външният дълг на България нарасна с 3,9 млрд. евро за година до 47,6 млрд. евро

30 юни 2025 14:31
МНЕНИЕ

Доц. Валентин Вацев: Приключилият на този етап Ирано-израелски конфликт ще има развитие най-много след 6 месеца

30 юни 2025 14:12
Децата на България

Лицата на приемната грижа: Кирилка и Господин (ВИДЕО)

30 юни 2025 13:37
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 13252
  • ОБЩЕСТВО 2684
  • ЦКС 194
  • ИКОНОМИКА 1338
  • СВЯТ 5082
  • РУСИЯ 2389
  • КИТАЙ 1167
още НА ФОКУС
СКАНДАЛНО

Кметът на “Люлин” за натиска от ПП: Лена

30 юни 2025

Георги Тодоров, кмет на “Люлин”, Фейсбук“Напоследък се коментира много кой на кого бил уреждал постове, кой какви назначения предлагал и

СВЯТ

Иран иска САЩ да изключат всякакви удари, за

30 юни 2025

САЩ трябва да изключат всякакви по-нататъшни удари срещу Иран, ако искат да възобновят дипломатическите преговори, заяви иранският заместник-министър на външните

ФИНАНСИ

Външният дълг на България нарасна с 3,9 млрд.

30 юни 2025

Брутният външен дълг на страната, който включва както публичния, така и частния дълг, е нараснал с 8,9 процента на годишна

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.