Китайските продукти за ароматерапия са все по-популярни сред младите хора

След дълъг и напрегнат ден все повече млади китайци откриват прост, но ефективен начин за почивка и релакс – запалват ароматна пръчица и се потапят в уюта на меките, успокояващи аромати. Ароматерапията се превръща в не просто модна тенденция, а в ритуал за възстановяване на баланса и хармонията у дома.
В близките години сред младите работещи градски хора беше популярна тенденция, в която сутринта започва с чаша горещо кафе, а вечерта – с питие в компанията на приятели или колеги.
Напоследък към този лайфстайл се добавя и нов начин за релаксация – насладата от ароматерапевтични продукти.
В социалните платформи има десетки хиляди постове, в които се споделят множество различни начини да се практикува това хоби – от начинаещи до напреднали. Характерна черта е обаче, че все повече потребители избират именно „традиционни китайски аромати“.
Паленето на ароматерапевтична пръчица, приготвянето на чай, аранжирането на цветя и окачването на картини винаги са били незаменима и елегантна дейност в живота на древните китайски литератори и учени. Сега това също се превръща в обичан от младите ритуал за „осветяване на новия ден“.
Джоу Сяою е собственик на магазин за ароматни продукти в най-голямата платформа за електронна търговия в Китай – „Таобао“. От 2012 г. насам той е запленен от света на китайските ароматни пръчици.
Според него с нарастващия интерес към националните традиции, китайските аромати печелят все повече почитатели със своето неповторимо сетивно изживяване и завладяващ чар.
За Джоу Сяою китайските аромати, които доскоро не бяха сред най-популярните, постепенно завладяват пазара на младите потребители. Данните от магазините в „Таобао“ показват, че общото потребление сред младите нараства с над 50% годишно.
В неговия магазин освен ароматни пръчици се предлагат и свързани продукти – кремове за ръце с традиционни аромати, сапуни с етерични масла от китайски дървета, комплекти за пътуване и тамян.
Джоу е убеден, че търсенето на китайски аромати се разширява, а продуктите стават все по-разнообразни, като „естествените“ съставки са най-популярни. В социалните мрежи нововъзникващи местни марки парфюми все по-често свързват ароматите си с традиционната култура, използвайки имена от древната поезия, за да създадат емоционален резонанс и усещане за културна идентичност.