Китайските телевизионни сериали все по-популярни сред младежите в Югоизточна Азия

Сингапурската медия Channel News Asia (CNA) съобщи, че китайските телевизионни сериали печелят огромна популярност в Югоизточна Азия. В материала пише, че от технологията за изкуствен интелект DeepSeek и мобилните приложения TikTok и Rednote, до анимационните филми и модни колекции, Китай непрекъснато повишава популярността на културата си с нови методи.
В статията се допълва, че китайските филмови и телевизионни драми, които интегрират китайската история, култура, език и ценности, са се превърнали във важни културни продукти и са много търсени от младата публика в Югоизточна Азия. 27-годишният Напли е голям фен на китайските сериали. Това младо малайзийско момче сега учи китайски език и планира да пътува до Китай. Напли харесва много историческия сюжет и зашеметяващите визуални ефекти в сериалите. Шерил е сингапурско момиче, което се интересува от елементите на китайската традиционна култура и празниците в телевизионните драми. По думите й, в сравнение със сериалите от Южна Корея и Япония, китайските сериали са по-лесни за разбиране. Тран Хоанг Бао Чу от Виетнам споделя, че телевизионните сериали помагат за оформянето на възгледа й за Китай. Тя даде пример с телевизионен сериал, който е гледала неотдавна, разказващ историята на млади китайски предприемачи, търсещи развитие в условията на времената през 90-те години на миналия век. Според нея подобни телевизионни сериали са толкова живи и истински, че „понякога дори вижда себе си в тях“.
Според китайските компании за онлайн видеоклипове, китайските сериали носят огромни доходи от чуждестранните зрители. Данните показват, че развитието на услугите за онлайн видеоклипове на Китай съдействат за потреблението на китайски сериали в целия регион на Югоизточна Азия. През последните 5 години онлайн търсенето на китайски телевизионни сериали и филми нараства непрекъснато, а все повече пътуващи от Югоизточна Азия избират Китай като главната дестинация за почивка. Много от феновете на сериалите посещават Китай, за да се потопят в атмосферата на китайските филми и телевизионни драми и да споделят пътуванията си до страната в социалните мрежи.
Сингапурската медия CNA посочва, че освен филмите и телевизионните сериали, влиянието на китайската култура се показва и в други области, като социалните медии, кухнята и видеоигрите. Това влияние зависи от разнообразните фактори – освен завладяваща история, то трябва да резонира емоционално с хората и да възпроизвежда красотата, която е дълбоко вкоренена в сърцата на публиката и лесна за разбиране. Тези елементи са от решаващо значение за културните продукти.