Live Shopping – новата тенденция в електронната търговия
Търговията на дребно не е това, което беше преди години. Моделът „виждам-сега-искам-сега“ бързо предефинира сектора и разбирането за него такъв, какъвто го познаваме.
От друга страна изискванията на потребителите постоянно нарастват, те търсят нови места и начини за пазаруване, което да се превърне в изживяване, а дигитализацията все по-често им ги предоставя.
Същевременно появата на разнообразни нови класове потребителска електроника и все по-често обновяващи се модели също оказва влияние върху този сегмент. За да може един онлайн магазин да отговори на всички тези нови тенденции и изисквания, трябва да открива непрекъснато нови начини за взаимодействие със своите клиенти. Всичко това прави съвсем логично бързото навлизане в онлайн пространството на едно ново явление – т.нар. Live shopping (пазаруване на живо), което постепенно става неизменна част от работата на все повече онлайн магазини.
Какво представлява?
Този модерен инструмент позволява създаване на своеобразни „видео събития“, излъчвани директно в онлайн магазина, при които стриймингът е комбиниран с възможности за директна покупка. За водещ често се използва популярен инфлуенсър и зрителите имат директна връзка с водещия, като могат да коментират и да задават въпроси.
Целта е да се подобри потребителското изживяване, доближавайки усещането от онлайн покупката до това при пазаруване на живо във физически обект. Благодарение на технологията, която стои в основата на това допълнение, клиентите могат да поръчват продуктите по време на тяхната видео премиера, която се излъчва в реално време в сайта. Live shopping-ът може лесно да се излъчва директно в онлайн магазина, както и да се интегрира със социални мрежи като YouTube, Instagram, TikTok, стриймвайки едновременно навсякъде. Допълнително видеото може да се записва и така да се гледа по всяко време от още по-голяма аудитория, като възможността за покупка не се губи.
Предимствата
„Live shopping е сред най-новите и динамични тенденции, които предоставят редица ползи както за клиентите, така и за търговците. Освен че добавя емоция, своеобразен жив контакт, повишава потребителската ангажираност и подпомага взимането на решение за покупка, този модел на пазаруване допринася и за по-доброто представяне на продуктите.
В крайна сметка резултатът е увеличаване на продажбите в онлайн магазина ви“ – споделя Любомир Русанов, управител на най-голямата хостинг компания в България СуперХостинг.БГ.
Проучванията показват, че сред предимствата на Live shopping за един онлайн магазин са по-висок процент реализирани продажби, по-дълъг престой на клиентите в сайта, развитие и популяризиране на продуктите и на бранда като цяло, по-висока удовлетвореността на клиентите и цялостното им преживяване на сайта. В добавка този модел на пазаруване ангажира в много по-голяма степен по-младите поколения. Освен това различни инструменти за Live shopping могат лесно да се интегрират с популярни платформи за онлайн магазини като WooCommerce и Shopiko.
Източник: standartnews.com