• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Новите модели на потребление в Китай повишават вътрешното търсене

От в. "Китай днес" 5 юли 2025
 Новите модели на потребление в Китай повишават вътрешното търсене

Собствениците на домашни любимци харчат пари за интелигентни тоалетни, кутиите с щори се разпространяват от рафтовете в чужбина, след като станаха вирусни в Китай, а новите чаени напитки се превръщат в предпочитан избор за младите хора. С непрекъснато оптимизираната ефективност на търговията на дребно и нарастващата покупателна способност на младите потребители, потребителският сектор в Китай е свидетел на забележителна промяна към нови канали и продуктови категории.

На Международния форум за потребление Хайхе 2025 година, проведен неотдавна в община Тиендзин в Северен Китай, в центъра на вниманието бяха разгорещени дискусии по теми като начини за запалване на нови двигатели за вътрешно търсене.

Участниците отбелязаха, че новото потребление – характеризиращо се с поведение и методи, задвижвани от новите технологии – се е превърнало във важна сила за задоволяване на нуждите на хората. Това е освободило потенциала за потребление и е стимулирало икономическото развитие, като по този начин е активирало нови двигатели на растеж за китайската икономика.

Изкуственият интелект променя пейзажа на потреблението както от страна на предлагането, така и от страна на търсенето. Тиери Делмарсел, главен директор по стратегията и иновациите на Deloitte Asia Pacific, заяви, че изкуственият интелект може да увеличи потреблението и да ускори прехода на Китай към икономика, още по-ориентирана към потреблението.

Например очаква се степента на проникване на Navigate on Autopilot (NOA) – важен сценарий за приложение на изкуствения интелект – в пътническите превозни средства да достигне 20 процента до края на тази година.

През март Китай представи план за действие за увеличаване на потреблението, като го приоритизира като ключова икономическа задача за 2025 г. Планът предлага инициатива AI Plus за насърчаване на интеграцията на изкуствения интелект и разходите.

Автомобилната индустрия претърпява мащабна интелигентна трансформация. Changan Automobile обяви, че ще спре разработването на неинтелигентни нови продукти. BYD е оборудвала повече от 20 модела нови енергийни превозни средства с интелигентни системи за шофиране. Интелигентните системи за шофиране на Li Auto са регистрирали общ пробег от около 3 милиарда километра през 2024 г.

Тази вълна на повишаване на потреблението, водена от новите модели на харчене, е очевидна не само при висококачествени, трайни стоки като автомобили, но и при фините промени в ежедневните сценарии на потребление.

Роджър Ху, управляващ директор и партньор на Boston Consulting Group, отбеляза по време на форума, че навиците за пазаруване в Китай се разделят на ясни слоеве, като сценариите за потребление на различни продукти стават все по-разнообразни. „Например един потребител пие осем чаши вода на ден. Сред тях има вода за поддържане на бодрост, вода за релаксация и вода за социализация, за да се преодолеят разстоянията“, казва Ху, добавяйки, че предвид огромната потребителска база на Китай, задоволяването на търсенето на „всяка чаша вода“ представлява възможност за сегментиране на пазара за потребление.

Уан Пу, съосновател на марката напитки Chi Forest, каза, че значителното потребителско внимание към китайските марки и нарастващото търсене на здравословна консумация са мотивирали компаниите да обновят своите технологии и продукти.

Chi Forest пусна нов продукт през 2023 г., който използва съставки от традиционната китайска медицина, за да отговори на потребителското търсене както за вкус, така и за ползи за здравето. „Продажбите на този продукт надхвърлиха 100 милиона юана (около 14 милиона щатски долара) в рамките на четири месеца след пускането му на пазара, което го прави един от най-бързо развиващите се нови продукти“, казва Уан.

Нови модели на потребление, свързани със зелената икономика, икономиката на културата и туризма и дебютната икономика, постепенно се превърнаха в нови двигатели, движещи разходите, като подкрепящите политики се ускоряват в различните региони.

Уан Яган, заместник генерален директор на общинското търговско бюро на Тиендзин, заяви, че Тиендзин ускорява култивирането на забележителни клъстери на дебютната икономика. От миналата година градът е домакин на над 400 свързани събития и скоро ще въведе политики в подкрепа на дебютната икономика.

Джу Къли, декан и основател на Китайския институт за нова икономика, отбеляза, че от гледна точка на потреблението дебютната икономика ефективно трансформира любопитството на потребителите в покупателна способност.

„Тъй като новите бизнес форми и модели като дебютната икономика продължават да се разрастват, ролята на новите икономически двигатели ще става все по-важна, служейки като незаменими източници на инерция за насърчаване на висококачественото развитие на китайската икономика“, казва Джу Къли.

Етикети:Актуално
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
НОВИНИ

Оттеглиха заповедта за арест на Милорад Додик

5 юли 2025 17:54
СВЯТ

BlackRock се отказа от Украйна – спря търсенето на 15 млрд. долара помощ

5 юли 2025 17:36
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Село, кафе и мечта: как една жена от Юннан стигна до „Старбъкс“ и ООН

5 юли 2025 16:00
НОВИНИ

Киселова: Партиите зад кабинета са “съдружници по неволя”

5 юли 2025 14:49
ПОЛИТИКАКИТАЙ

Г-7 се превърна в Г-6

5 юли 2025 12:00
ИКОНОМИКА

Шефът на НАП: След 8 август цената на касовата бележка ще е и в лева, и в евро

5 юли 2025 11:17
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 13294
  • ОБЩЕСТВО 2686
  • ЦКС 196
  • ИКОНОМИКА 1345
  • СВЯТ 5115
  • РУСИЯ 2412
  • КИТАЙ 1171
още НА ФОКУС
НОВИНИ

Оттеглиха заповедта за арест на Милорад Додик

5 юли 2025

Съд в Босна и Херцеговина оттегли заповедта за арест на лидера на босненските сърби Милорад Додик.  По предложение на прокуратурата

СВЯТ

BlackRock се отказа от Украйна – спря търсенето

5 юли 2025

Малко след победата на Доналд Тръмп на президентските избори, американската компания BlackRock е спряла търсенето на инвеститори за потенциалния си

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Село, кафе и мечта: как една жена от

5 юли 2025

Кафето, което си купувате от „Старбъкс“, може да идва от едно малко и почти неизвестно селце в китайската провинция Юннан.

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.