Новият руски булдозер D20H е пуснат в производство

Челябинското предприятие „Строителни и пътни машини“ (марка UMG) разработи и пусна в производство нов руски булдозер D20H. Той принадлежи към 12-ти тягови клас и има експлоатационна маса до 20,7 тона (20,25 тона без системата ROPS), способен е ефективно да работи върху почви от категории 1-3, а с разрохкващо оборудване – и върху 4-та категория, съобщи sdelanounas.ru.
„Сърцето“ на машината е модерен руски двигател ЯМЗ-536 с мощност 162 kW (220 к.с.), развиващ максимален въртящ момент от 1065 N m (109 kgf m) и работещ в тандем с автоматична хидростатична трансмисия.
Новият булдозер се характеризира с маневреност, съвременни технически решения и повишена производителност, постигната благодарение на екскаваторната купчина с голям обем на образуващата се призма на плъзгане. Представители на компанията разработчик говориха за това по време на изложението INNOPROM-2025, което се проведе през юли 2025 г. в Екатеринбург. Там беше представен и един от образците D20H.
За адаптиране към различни почви и намаляване на специфичния натиск при запазване на сцеплението е възможно да се монтират вериги с ширина 500, 560, 610 или 660 мм, без да се променя стандартната писта (1880 мм).
D20H е оборудван с електронно арматурно табло с функция за гласово предупреждение за грешки и неизправности на оператора, както и с електронна система за запис на грешки (черна кутия).
Тази нова руска машина на верижна база е предназначена за извършване на широк спектър от пътни, хидротехнически, нефтени и газови, промишлени и рекултивационни работи.