ОБЯВЛЕНИЕ ЗА СЪСТЕЗАТЕЛНА ПРОЦЕДУРА

I. Наименование, адрес, телефон, факс, електронен адрес и лица за контакт на възложителя/предлагащата организация
Съюз на птицевъдите в България, Тел.:0888 524 393; Факс: 02/ 931 09 58
E-mail: ceo.bpu @gmail.com ;
Място/места за контакт: гр. София, бул. „Христо Ботев“ 80
Интернет адрес/и: Основен адрес на Предлагащата организация: www.bpu-bg.org
Адреси и лица за контакт, от които може да се получи допълнителна информация: Ивайло Гълъбов/ Петя Петкова
Адреси и лица за контакт, от които може да се получи документация за участие: На място – на горепосочения адрес за контакти или на следния линк – http://www.bpu-bg.org/index.php?MlW-gRW7I5WnIlWHUtKbcJSvY5efIJeDMxerIlKzU5&page=1
Адреси и лица за контакт, на които трябва да бъдат изпратени офертите или заявленията за участие: На място – на горепосочения адрес за контакти или на ceo.bpu @gmail.com.
II. Наименование на процедурата, дадено от възложителя/предлагащата организация
Обособена позиция № 1: Връзки с обществеността, социални медии, публикации, рекламни стоки
Обособена позиция № 2: Създаване, актуализация и поддръжка на уебсайт
Обособена позиция № 3: Организиране на събития
Обособена позиция № 4 Реклама.
Място на изпълнение: Република България, Гърция, Румъния
III. Настоящото обявление е за:
Възлагане на състезателна процедура
Кратко описание на процедурата: Общата цел на процедурата е избор на прилагаща организация, която да разработи и изпълни дейностите, насочени към подкрепа на усилията на предлагащата организация за нарастване на нейната конкурентоспособност на пазара на яйца в целевите държави, както и за повишаване информираността на гражданите в тези държави относно качествата, предимствата и хранителната стойност на яйцата, произвеждани от организацията. Предвижда се да бъдат обхванати следните целеви групи – потребители/консуматори на яйца, домакинства, търговци, представители на ХОРЕКА сектора. За изпълнението на маркетинговия подход в проекта са предвидени информационни пакети към целевите групи, които включват търговски и потребителски дейности.
Специфични цели:
1. Икономическа цел: Повишаване на потреблението на български обогатени яйца и съответно повишаване на пазарния им дял в целевите пазари – Гърция и Румъния, посредством повишаване на износа от страна на българските производители, представлявани от Предлагащата организация по проекта.
2. Информативна цел: Повишаване на осведомеността на европейските потребители, търговци и представители на бизнес сектора (по-конкретно на тези в Гърция и Румъния) относно характеристиките, качеството, вкусовите специфики и хранителната стойност на българските яйца за консумация.
IV. Естество и обем на разходите:
Прогнозна стойност 699 460 EUR без ДДС или 1 368 024,85 BGN без ДДС
Обособена позиция № 1: Връзки с обществеността, социални медии, публикации, рекламни стоки – 146 860€ без ДДС или 287 233.19 BGN без ДДС
Обособена позиция № 2: Създаване, актуализация и поддръжка на уебсайт – 95 200 € без ДДС или 186 195.02 BGN без ДДС
Обособена позиция № 3: Организиране на събития – 150 200€ без ДДС или 293 765.66 BGN без ДДС
Обособена позиция № 4 Реклама – 307 200€ без ДДС или 600 830.98 BGN без ДДС
Разбивка на естеството и обема разходи за обособена позиция 1:
ЕСТЕСТВО НА РАЗХОДИТЕ | ОБЕМ НА РАЗХОДИТЕ БЕЗ ДДС |
Изготвени и изпратени до медиите на електронен 3 бр. информационен бюлетин (на гръцки и румънски език) – по един на годишна база | 3 броя х 1500€ (2933,745BGN) |
Изготвени и изпратени до медиите 12 съобщения за печата (по 2 пъти годишно във всяка от целевите държави – Гърция и Румъния). | 12 броя х 500€ (977.915BGN) |
Организирани и проведени 12 бр. Пресконференции (по 2 годишно във всяка от целевите държави Румъния и Гърция). Изготвени 6 отчета за отзивите на медиите (по 2 отчета на годишна база). | 12 броя х 4000€ (7823.32BGN) |
Създадени 3 профила на проекта в основните социални мрежи (LinkedIn, Facebook и Pinterest)- създават се през 1-вата година от изпълнение на поръчката и се управляват през трите години на изпълнение на проекта. Изготвени 4 отчета за развитието на профилите в социалните мрежи (по 2 на годишна база- през втората и третата година от изпълнението на поръчката). | За реклама и управление на профилите в социалните мрежи – 36 месеца х 1000€/месец (1955,83BGN) |
Изготвени и публикувани 6 бр. публикации в пресата/специализирани издания от ХВП- във всяка от целевите държави Румъния и Гърция (по 2 бр. на годишна база). | 6 броя х 400€ (782.332BGN) |
Изготвени и публикувани 12 бр. рекламни карета/колонки в пресата/специализирани издания от ХВП- във всяка от целевите държави Румъния и Гърция (по 4 бр. на годишна база). | 12 броя х 80€ (156.4664BGN) |
Изработени и раздадени промоционални подаръци- общо 4800 подаръчни пакети (за трите години от изпълнение на поръчката)- 4300 бр. за крайни потребители и 500 бр. за представители на бизнес сектора в целевите държави, както следва: За крайни потребители: o 1500 бр. Рекламни торбички- памучни, подходящи за пазар. o 500 комплекта Кухненски ръкавици и престилки. o 2000 бр. Магнити за хладилник. За бизнес сектора: o 250 бр. Папка за документи. o 100 бр. USB флаш памет. o 150 бр. Рекламни торбички- хартиени торби за опаковане на промоционалните подаръци. | 4300 бр. потребителски подаръчни пакети х 10€ (19.5583BGN) 500 бр. бизнес подаръчни пакети х 12€ (23.46996BGN) |
Разбивка на естеството и обема разходи за обособена позиция 2:
ЕСТЕСТВО НА РАЗХОДИТЕ | ОБЕМ НА РАЗХОДИТЕ БЕЗ ДДС |
Създаден 1 бр. Уебсайт на проекта (през 1-вата година от изпълнение на поръчката), но се поддържа през трите години на изпълнение на проекта. | за изготвяне на дизайн на уебсайт – 1 х 1500€ (2 933.745BGN) за изготвяне на документация 1 х 200€ (391.166BGN) за разработка на сайт – 1 х 20000€ (39 116.60BGN) за поддръжка на сайт: • за второ ниво на техническа поддръжка и корекция на тежки дефекти и системни загуби – 50€ (97.7915BGN)/мес. х 30 месеца • за първо ниво на техническа поддръжка и по-леки системни дефекти – 70 € (136.9081BGN)/мес. х 30 месец • за ежемесечна поддръжка за преглед на сайта без дефекти – 80€ (156.4664BGN)/мес. х 30 месеца – за първично създаване на SEO оптимизация – 1 х 12000€ (23469.96BGN) – за месечна поддръжка за SEO оптимизация – 30мес. х 1500€ (2 933.745BGN) – за изготвяне на статии – 5 статии/мес. х 70€ (136.9081BGN) х 30 месеца |
Изготвени 30 бр. SEO отчета за развитието на сайта (за 3-те години на изпълнение на поръчката). | |
Изготвени 2 бр. отчети за ефективността на уебсайта и неговата актуалност (през 2-рата и 3-тата година от изпълнението на поръчката). |
Разбивка на естеството и обема разходи за обособена позиция 3:
ЕСТЕСТВО НА РАЗХОДИТЕ | ОБЕМ НА РАЗХОДИТЕ БЕЗ ДДС |
Проведени 2 бр. Уебинар (съответно за Румънските и Гръцките потребители), с продължителност до 3 ч. всеки- през 3-тата година от изпълнението на поръчката | Разходи за провеждане на уебинари, в т. ч. осигуряване на платформа, лектори, професионални готвачи, администриране и управление – 2 х 4000€ (7 823.32BGN) |
Изготвен 1бр. отчет за проведени уебинари. | |
Организирани 2 бр. участия на Предлагащата организация в хранителна изложба Фууд Експо (Гърция)- през 2-рата и 3-тата година от изпълнението на поръчката. Изготвен доклад за всяко изложение. | За изработване на сглобяем щанд, който ще се използва при участията във всички изложения – 1 х 12000 € (23 469.96BGN) – За участие в хранителна изложба Фууд Експо, в т. ч. наемане на рекламна площ, осигуряване на продукти за дегустация и изпълнение на рецепти, осигуряване на помощни материали за извършване на кулинарните презентации, осигуряване на готвач/и, преводач/и, рекламен банер, осигуряване на транспорт, хотелско настаняване и изхранване за българските представители – 2 х 10000€. (19 558.30BGN) За участие в хранителна изложба ИндАгра Фууд, в т. ч. наемане на рекламна площ, осигуряване на продукти за дегустация и изпълнение на рецепти, осигуряване на помощни материали за извършване на кулинарните презентации, осигуряване на готвач/и, преводач/и, рекламен банер, осигуряване на транспорт, хотелско настаняване и изхранване за българските представители – 2 х 15000€ (29 337.45BGN) |
Организирани 2 бр. участия на Предлагащата организация в хранителна изложба ИндАгра Фууд (Румъния)- през 2-рата и 3-тата година от изпълнението на поръчката. Изготвен доклад за всяко изложение | |
Организирани 2 бр. двудневни бизнес посещения в България от страна на гръцки и румънски организации от ХВП сектора (B2B срещи с български производители на яйца, включващи работна маса и посещение на международната изложба АГРА)- през 1-вата и 2-рата година от изпълнение на поръчката. Изготвен доклад след всяка B2B среща/посещение. | За организиране на бизнес посещения в България, в т. ч. осигуряване на подходяща зала и оборудване, преводачи, транспорт, настаняване и изхранване на участниците, посещение на международна изложба АГРА – 20 участници х 500€ (977.915BGN) х 2 ( за двете години) |
Проведени на 2 бр. кулинарни училища с до 30 бр. участника във всяко училище (по едно еднодневно кулинарно училище в Гърция и Румъния)- през 1-вата година от изпълнение на поръчката. Изготвен доклад след всяко Кулинарно училище. | За организиране и провеждане на кулинарни училища в Румъния и Гърция, в т. ч. осигуряване на подходяща зала и оборудване за провеждане на кулинарни демонстрации, модератори/професионални готвачи, кафе паузи, регистрация, заснемане – 60 участници х 130€ (254.2579BGN) |
Проведени 4 бр. тридневни обучителни курса по готварство ( с до 20 участника на курс) – по един курс годишно в Румъния и Гърция- през 2-рата и 3-тата година от изпълнение на поръчката. Изготвен доклад след всеки проведен курс по готварство. | За организиране и провеждане на курсове по готварство в Румъния и Гърция, в т. ч. осигуряване на подходяща зала и оборудване, обучители, изхранване и настаняване на участниците, регистрация, заснемане – 40 участници х 250€ (488.9575BGN) х 2 ( за двете години) |
Проведени 4 бр. тематични закуски (всяка с участието на 40 представители на целевата група)- 2 тематични закуски в Букурещ и 2 тематични закуски в Солун, през 2-рата и 3-тата година от изпълнение на поръчката. Изготвен доклад след всяка проведена тематична закуска. | за организиране на 2 тематични закуски с по 40 представители на целевата група – 80 лица х 20€ (39.1166BGN) х 2 ( за двете години) |
Организирани 4 бр. готварски работилници- по 2бр. в Гърция и 2бр. Румъния (с до 25 деца участващи във всяка работилница)- през 2-рата и 3-тата година от изпълнение на поръчката. Изготвени 2 бр. доклад- след всеки 2 проведени готварски работилници. | за провеждане на 2 бр. готварски работилници – 2 х 1300€ (2542.579BGN) х 2 ( за двете години) |
Проведени 24 бр. дни за дегустация/год. (в 4 нас. места- Букурещ и Синая (Румъния) и Атина и Солун (Гърция) х 2 дни във всеки град- за всяка от 3-те години на изпълнение на поръчката) х 500 потребителя/участници. Изготвени 3 бр. доклада след провеждането на дегустационните дни от всяка година. | Разходи за дни за дегустация (наем на площ, щандове/витрини, транспортиране на продуктите от България, осигуряване на промотъри/консултанти): в Румъния – 2 града х 2 дни x 1000€ (1 955.83BGN) х3 ( общо за трите години) и в Гърция – 2 града х 2 дни x 1000€ (1 955.83BGN) х3 (общо за трите години) |
Разбивка на естеството и обема разходи за обособена позиция 4:
ЕСТЕСТВО НА РАЗХОДИТЕ | ОБЕМ НА РАЗХОДИТЕ БЕЗ ДДС |
Отпечатани 15000 бр. брошури- цветни копия, върху висококачествена илюстрационна хартия на двата езика- ГР и РО (през 1-ва година от изпълнение на поръчката). | Отпечатване на брошури: 15000 х 1,50€ (2.933745BGN) Изработване на кошнички за яйца: 3000 х 4,50€ (8.8012350BGN) – Отпечатване на подложки за хранене: 10000 х 0.20 € (0.391166BGN) |
Изработени 3000 бр. кошнички за яйца и отпечатани 10000 бр. подложки за хранене (през 1-ва година от изпълнение на поръчката). | |
Изработена 1 бр. телевизионна реклама с продължителност 15 сек. – през 2-рата година от изпълнението на поръчката | Изработване на телевизионна реклама: 1 х 6000€ (11 734.98BGN) Излъчване на телевизионна реклама: 50 х 1200€ (2 346.996BGN) х 2 (общо за двете години) |
Осъществени 100 бр. излъчвания на телевизионната реклама- през 2-рата и 3-тата година от изпълнение на поръчката (по 50 броя излъчвания годишно – по 25 във всяка от целевите държави Румъния и Гърция). | |
Изработен радио-клип (аудиоспот)- 15 сек. аудио клип с готов текст и музика, 2 гласа, до 3 звукови ефекта (през 2-тата година от изпълнение на поръчката). | Изработване на радио реклама: 1 х 2000€ (3 911.66BGN) Излъчване на радио реклама: 720 излъчвания х 80€ (156.4664BGN) х 2(общо за двете години) |
Постигнато излъчване на радио- клипа- 360 пъти годишно – през 2-рата и 3-тата година от изпълнение на поръчката (3 пъти дневно в рамките 120 дни) във всяка от целевите държави Румъния и Гърция- общо 1440 пъти. | |
Изработена и разположена 1 бр. банер реклама в електронната мрежа- през 2-тата година от изпълнение на поръчката. | за 1 бр. банер реклама разположена в електронната мрежа – 1 х 100€ (195.583BGN) |
Изработени 6 бр. транспаранти и поставени на централни места в двете целеви държави- през 3-тата година от изпълнение на поръчката | Дизайн и изработване на транспаранти: 6 х 250€ (488.9575BGN) Поставяне на транспаранти: 6 бр. х 200 € (391.166BGN)мес. х 12 мес. |
Изработен 1 рекламен видеоклип озвучен в езиците на целевите държави (румънски и гръцки)- през 1-вата година от изпълнение на поръчката. | за изработване на рекламен (видео) клип: 1 х 10 000€ (19 558.30BGN) |
V. Изисквания към кандидатите – Детайлна информация е достъпна в документ „Изисквания към участниците в процедурата“.
VI. Изисквания към финансовия и техническия капацитет на кандидата/прилагащата организация
- Изисквания за „Икономическо и финансово състояние“ – необходимо е кандидатите за прилагаща организация да отговарят на следните изисквания:
1. да са реализирали минимален общ оборот през последните три финансови години, изчислен на база годишните обороти и не по-малък от 50% от прогнозната стойност на промоционалната програма;
2. да са постигнали положително съотношение между определени активи и пасиви към 31 декември на последната приключила година, съгласно методиката по приложение № 1 от Наредба № 8 от 05.05.2016 г. за условията и реда за изпълнение и контрол на промоционални програми за земеделски и хранителни продукти.
- Изисквания за „Технически и професионални способности“ – необходимо е кандидатите за прилагаща организация да отговарят на следните изисквания:
- през последните три години да са изпълнили поне две услуги с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката от състезателната процедура, и да имат препоръки за добро изпълнение за тях (с включена подробна информация, например вид поръчка и срок, обем и резултат) – отнася се за всяка от обособените позиции. Под „Сходен предмет“ следва да се разбира:
- за обособена позиция 1 – услуги в тяхната съвкупност или на основните им елементи – като организиране на публични събития, PR дейности, медийно планиране, управление на съдържание в социални мрежи, изработка на рекламни публикации, рекламни стоки и подаръци и др. или еквивалент.
- за обособена позиция 2 – изпълнение на уеб проекти, насочени към маркетингови или информационни цели или еквивалент.
- за обособена позиция 3 – изпълнение на услуги, свързани с организиране и провеждане на различни видове събития – независимо дали са с бизнес, образователна или комуникационна насоченост – включително участия на изложения, кулинарни демонстрации, онлайн събития (уебинари), обучения, дегустации или срещи с търговски и обществени представители или еквивалент.
- за обособена позиция 4 – изпълнение на рекламни кампании или техни съставни части, които включват комбинация от печатна, електронна и външна реклама или аудиовизуално съдържание или еквивалент.
2. да разполагат с необходимото техническо оборудване за осигуряване на качеството на услугите;
3. да разполагат с експерти с нужната професионална квалификация, опит и/или образование – доказва се с удостоверение, трудова книжка и/или препоръки и др. доказващи документи.
Минимални изисквания към ключовия екип за изпълнение на процедурата:
Ключов експерт № 1: Ръководител на екипа
Образование – висше, образователна степен „Магистър“ или по-висока (или еквивалентна образователна степен придобита в чужбина) в областта на Социални, стопански и правни науки или еквивалент.
Специфичен опит: минимум 3 години ръководен опит (опит на ръководна длъжност и/или опит като ръководител на екип) при организиране и провеждане на събития и/или рекламни и/или маркетингови кампании или еквивалент.
Ключов експерт № 2: Експерт в областта на PR и промоционални дейности
Специфичен опит: участие в минимум 3 дейности, включващи PR, промоутърски, рекламни кампании или еквивалент.
Ключов експерт № 3: Експерт в областта на графичния дизайн
Образование: висше, образователна степен „Бакалавър“ или по-висока (или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина) в областта на графичния дизайн или еквивалент.
Специфичен опит: участие в минимум 3 дейности в областта на графичния дизайн – разработка на визуална идентичност и/или дизайн на рекламни материали и/или уеб и дигитален дизайн или еквивалент.
Ключов експерт № 4: Финансов експерт
Образование: висше, образователна степен „Бакалавър“ или по-висока (или еквивалентна образователна степен, придобита в чужбина) в областта на финансите.
Специфичен опит: минимум 3 години опит в организиране и финансово планиране на рекламни кампании/проекти или еквивалент.
Критериите за подбор трябва да бъдат изпълнени от кандидата за прилагаща организация или поне от едно от лицата, участващи в обединение – кандидат за прилагаща организация.
Кандидатите могат да изпълнят критериите за подбор, като се позоват на капацитета на трети лица.
VII. Условия и начин на плащане:
Първо междинно плащане на база реално извършени дейности за съответната календарна година. Плащането ще се извършват в български лева по посочена от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ банкова сметка, до 60 календарни дни след приемане на изпълнението и подписване на приемо-предавателен протокол и на база предоставяне нa фактура в оригинал.
Второ междинно плащане на база реално извършени дейности за съответната календарна година. Плащането ще се извършват в български лева по посочена от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ банкова сметка, до 60 календарни дни след приемане на изпълнението и подписване на приемо-предавателен протокол и на база предоставяне нa фактура в оригинал.
Окончателно плащане на база реално извършени дейности за съответната календарна година. Плащането ще се извършват в български лева по посочена от ИЗПЪЛНИТЕЛЯ банкова сметка, до 60 календарни дни след приемане на изпълнението и подписване на приемо-предавателен протокол и на база предоставяне нa фактура в оригинал.
Представените фактури в оригинал от страна на Изпълнителя следва да съдържат следните данни: данни за предмета на договора и неговият номер, както и всички необходими законови реквизити и текст: „Разходът е по проект финансиран от Програма: Насърчаване на селскостопанските продукти (AGRIP), Покана за представяне на предложения: AGRIP-SIMPLE-2024. Номер на проекта: 101194384.
VIII. Срок на договора или краен срок за изпълнение на поръчката
36 месеца от датата на сключване на договора.
IX. Срок на валидност на офертата
6 месеца, считано от датата, определена за краен срок за получаване на офертите.
X. Място и срок за подаване на оферти
Оферти за участие в процедурата могат да се подават писмено, по електронен път с квалифициран електронен подпис или чрез лицензиран пощенски оператор на следните адреси:
E-mail: ceo.bpu @gmail.com ;
гр. София, бул. „Христо Ботев“ 80
Срок за подаване на оферти – до 23:59:59 ч. на 25.07.2025г. ;
Дата на отваряне на офертите – 28.07.2025 година.
XI. Място и срок за получаване на документацията за участие в процедурата
е-mail: ceo.bpu @gmail.com ;
гр. София, бул. „Христо Ботев“ 80
Срок за получаване на документация за участие до 20 дни от датата на публикуване: на място, по електронен път или на посочения линк: http://www.bpu-bg.org/index.php?MlW-gRW7I5WnIlWHUtKbcJSvY5efIJeDMxerIlKzU5&page=1
XII. Критерий за възлагане – съотношение цена- качество.
Показатели за комплексна оценка, които се оценяват по методика за оценка:
- Предложена цена – П1 с относително тегло: 40 % (0,40)
- Техническо изпълнение – П2 с относително тегло: 60 % (0,60), включващо:
a. Кандидатът е предложил План за управление на риска, съдържащ идентифицирани рискове и мерки за управлението им (Представя се за всяка от обособените позиции) – максимум 50 точки.
b. Кандидатът е представил „Предложена концепция за изпълнение“, в което се оценява степента на съответствие между предложеното изпълнение и целите/посланието на проекта (Представя се за всяка от обособените позиции) – максимум 50 точки.
Оценката се извършва по скала от 0 до 50 точки, както е подробно описано в Методиката за определяне на комплексна оценка.
Участниците следва да представят „План за управление на риска“ за всяка обособена позиция (до 3 стр., свободен текст), съдържащ идентифицирани рискове и мерки за управлението им.
Участниците следва да представят „Предложена концепция за изпълнение“ за всяка обособена позиция (до 3 стр., свободен текст), включващо описание на изпълнението и връзката му с целите на проекта.
XIII. Информация относно обособените позиции
Подробна информация е предоставена в Техническа спецификация.
XIV. Друга информация
Кандидатите могат да поискат писмено от предлагащите организации разяснения по обявлението и документацията за участие в състезателната процедура най-късно до 10 дни преди изтичане на срока за подаване на офертите. Предлагащата организация следва да предостави разясненията в 4-дневен срок от получаване на искането, но не по-късно от 6 дни преди изтичане на срока за подаване на офертите. В разясненията не се посочва лицето, направило запитването. Разясненията се предоставят чрез изпращането им по електронна поща до всички кандидати и се прилагат към документацията, която се предоставя на последващи кандидати.
Предлагащата организация може по всяко време да проверява заявените от кандидатите данни, да иска разяснения относно офертата и представените към нея документи, както и да изисква писмено представяне в определен срок на допълнителни доказателства за обстоятелствата, посочени в офертата.
В изпълнение на проект, финансиран от Програма: Насърчаване на селскостопанските продукти (AGRIP),
Покана за представяне на предложения: AGRIP-SIMPLE-2024.
Акроним на проекта: UnEgg
Номер на проекта: 101194384
Бенефициер: Съюзът на птицевъдите в България (СПБ)