Огромният китайски пазар остава най-силният „магнит“ за чуждестранни инвестиции

В неотдавнашен доклад на „Дойчебанк“ се посочва, че „доверието на китайските потребители рязко се повишава“ и все повече от тях се чувстват уверени да харчат повече, отколкото през миналата година. Цитират се и данни, според които 52% от участниците в анкета на банката са отговорили, че са готови да увеличат дискреционните си разходи, като това е най-високият процент от една година насам.
Констатациите в доклада на „Дойчебанк“ се потвърждават и от официалните данни, публикувани от китайското правителство: през първите два месеца на 2025 г. общият обем на продажбите на дребно на потребителски стоки в страната е достигнал 8,37 трилиона юана, надхвърляйки очакванията.
С население от над 1,4 милиарда души Китай е един от най-големите пазари в света. Според прогноза на McKinsey & Company до 2030 г. жителите на китайските градове ще бъдат двигател на 91% от световния ръст на потреблението; 700 китайски града ще допринесат кумулативно със 7 трилиона щатски долара за световния ръст на градското потребление, което представлява принос от 30%.
Сега все повече китайски потребители са готови да отворят джобовете си и затова тази година много чуждестранни институции се насочиха към китайския потребителски пазар. И не е трудно от тези тенденции да се види, че огромният китайски пазар остава най-силният „магнит“ за чуждестранни инвестиции.