• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Оптимистична прогноза за развитието на китайския автомобилен сектор

От в. "Китай днес" 23 август 2025
 Оптимистична прогноза за развитието на китайския автомобилен сектор

Китайската автомобилна индустрия се очаква да запази лидерството си на световните пазари през 2025 г., като прогнозите са общите продажби на превозни средства да достигнат приблизително 32 милиона бройки през тази година, което представлява 3% увеличение на годишна база в сравнение с миналата 2024 г. Тази прогноза даде Джан Юнвей, вицепрезидент и генерален секретар на China EV100.

Той очаква продажбите на мобилни средства с нови енергийни източници през годината да достигнат 16,5 милиона бройки, постигайки темп на растеж от приблизително 30% спрямо 2024 г. Джан Юнвей обясни, че вътрешният пазар на NEV (електрически превозни средства) ще се състои от 15 милиона бройки, допълнени от износ над 1 милион бройки.

Джан подчерта еволюцията на автомобилната индустрия, преминавайки от период на бърз растеж между 2021 и 2024 г. към фаза на стабилизация и висококачествено развитие. „Когато процентът на проникване на NEV достигне около 50%, както е сега, пазарът естествено преминава от бърз растеж към по-стабилна траектория. Това бележи навлизането на автомобилната индустрия в зряла фаза“, обясни Джан.

През 2025 г. се очаква NEV да представляват повече от 55% от общите продажби на превозни средства на китайския пазар, достигайки нов етап от висококачественото развитие. В сравнение с чисто електрическите превозни средства, се очаква plug-in хибридите и превозните средства с удължен пробег да придобият популярност, съставлявайки близо 50% от пазара на NEV през 2025 г.

Тази тенденция се потвърждава и от производителите на автомобили. Много от тези, които са се посветили на електрическите превозни средства, пускат на пазара такива превозни средства, включително Avatr, Aito, Zeekr и Xpeng.

Volkswagen планира и plug-in хибриди и превозни средства с удължен пробег, очаквайки те да увеличат пазарния му дял в Китай.

„Тези хибридни технологии представляват сливане на усъвършенствани електрически и горивно-базирани системи, предоставящи жизнеспособни решения за разнообразни пазарни изисквания“, отбеляза вицепрезидент и генерален секретар на China EV100.

Ръка за ръка с електрификацията върви интеграцията на интелигентни технологии, която се ускорява в автомобилния пейзаж. Прогнозата е, че през 2025 г. 65% от пътническите превозни средства ще разполагат с автономни възможности за шофиране от ниво 2 или по-високо.

„Интеграцията на интелигентни технологии ще надхвърли луксозните автомобили и ще стане достъпна в масовите модели с цени между 100 000 (13 700 долара) и 200 000 юана“, отбелязва Джан. Той също така се спря на въпроса за глобализацията на китайската автомобилна индустрия, като се застъпи за по-дълбока интеграция на задграничните пазари.

Статистиката показва, че износът на произведени в Китай автомобили, включително тези от световни марки като Tesla и Hyundai, е възлязъл на около 5,84 милиона бройки от януари до ноември 2024 г., което е с 23% повече на годишна база.

С нарастването на обема на износа е необходимо производителите на автомобили да обмислят дългосрочната стратегия за развитие в чужбина, посочва Джан. „Трябва да преминем от подход, ориентиран към търговията, към такъв, ориентиран към инвестиции. Това включва установяване на местни партньорства и адаптиране към уникална регулаторна среда“, обясни той.

Джан посочи партньорството между Leapmotor и Stellantis като пример, което позволява на китайския стартъп да използва мрежата на Stellantis, за да предлага на пазара своите превозни средства, като същевременно дава възможност на двете компании да си партнират по отношение на технологията за електрически превозни средства. Макар международните марки да са изправени пред значителни предизвикателства при адаптирането към бързо развиващия се вътрешен пейзаж на Китай, те запазват силни позиции и на световните пазари. С поглед напред, Джан добави, че за да си възвърнат славата в Китай, всичко зависи от интелигентните технологии, вариращи от интелигентни кабини до автономно шофиране.

„Ключовият диференциращ фактор в следващата фаза ще бъде интелигентната технология, където местните марки в момента имат предимство“, каза той.

По темата за интеграцията на изкуствения интелект, Джан определи 2025 г. като ключова година за прилагането на изкуствен интелект в целия жизнен цикъл на автомобила.

„Изкуственият интелект ще промени индустрията, от изследвания и производство до продажби и след продажбено обслужване, създавайки огромни възможности за иновации“, смята специалистът.

Освен това секторът на търговските превозни средства е готов за значителен растеж, като се очаква продажбите на NEV в него да надхвърлят 900 000 бройки през 2025 г. – зашеметяващо увеличение от 80% на годишна база.

Очаква се тежкотоварните камиони да водят, като процентът на проникване на NEV при тях ще надхвърли 20%.

Общата цена за притежание на търговските превозни средства NEV става все по-изгодна в сравнение с традиционните модели, което допълнително стимулира приемането им.

Още в навлизането на автомобилната индустрия в 2025 г., вицепрезидент и генерален секретар на China EV100  Джан Юнвей подчерта необходимостта от балансиран подход към иновациите и консолидацията на пазара.

Етикети:Актуално
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
СКАНДАЛНО

WSJ: Борисов предложил “Турски поток” и “Нефтохим” на САЩ срещу изключване на “близки съюзници” от “Магнитски”

5 октомври 2025 17:05
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Данни от сондата „Чан‘ъ-6“ разкриват разпределението на водата на Луната

5 октомври 2025 16:00
СВЯТ

“Алтернатива за Германия” укрепва на фона на спадащо доверие в управляващите във ФРГ

5 октомври 2025 14:20
Закон и Ред

Кирил Петков и Божидар Божанов вече са подсъдими

5 октомври 2025 14:13
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Китайски роботи „пътуват“ с метрото, за да правят доставки

5 октомври 2025 14:00
МНЕНИЕ

Шефката на СЕМ: Сваленото интервю на кмета Терзиев от БНТ не е прецедент. Проблемът е в легитимността на Кошлуков

5 октомври 2025 13:48
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 14199
  • ОБЩЕСТВО 2815
  • ЦКС 202
  • ИКОНОМИКА 1417
  • СВЯТ 5502
  • РУСИЯ 2617
  • КИТАЙ 1266
още НА ФОКУС
СКАНДАЛНО

WSJ: Борисов предложил “Турски поток” и “Нефтохим” на

5 октомври 2025

“Гласове” Според американското издание бившият премиер е обсъждал възможности за американски инвестиции в „Балкански поток“ и „Лукойл Нефтохим“, докато е

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Данни от сондата „Чан‘ъ-6“ разкриват разпределението на водата на

5 октомври 2025

За първи път международен екип от изследователи разкри изобилието и разпределението на вода върху и под повърхността на Луната, използвайки

СВЯТ

“Алтернатива за Германия” укрепва на фона на спадащо

5 октомври 2025

Одобрението за германската управляваща коалиция, състояща се от консерватори и социалдемократи, спадна до рекордно ниско ниво в проучване на института

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.