Организаторите на бойкота: Да подкрепим малките магазини и българските производители!

„Бойкотът на търговските вериги на 13 февруари беше повече от успешен – 28,8% или 7,9 млн. лв. спад в оборота им. Българските потребители победиха не само супермаркетите, но и властта, която капитулира пред гражданското недоволство.”
Това заяви Велизар Енчев, част от инициаторите на бойкота на търговските вериги и бивш посланик на България в Хърватия. По думи на Енчев, обявените мерки от правителството срещу необосновано високите цени на основните хранителни продукти са частична победа.
Емил Георгиев от Федерацията на потребителите в България коментира, че близо 30% спад в търговския оборот на веригите е едно добро начало на фона на кампанията срещу бойкота, текла в продължение седмица преди него.
„Като част от хората, на които постоянно се налага да протестираме, за да насочим вниманието на обществото и политиците към проблемите на хората с увреждания, на най-уязвимите, се включваме отново в бойкота. Нека ден след почитането на паметта на Васил Левски, на 20 февруари, да покажем, че сме спазили поне един от неговите призиви – да сме народ!“ – призова Димитрина Русева от „Системата ни убива.“
Бившият омбудсман Мая Манолова коментира, че заради бойкота „кабинетът е обърнал на 180 градуса своята позиция спрямо търговските вериги в рамките на 2 дни.“
Според Манолова преди седмица правителството е разглеждало налагането на регулации върху дейността на веригите като удар срещу свободния пазар, но бойкотът го е принудил да предприеме мерки.
„Към момента тази реакция е само на думи. Настояваме незабавно депутатите да сложат на масата Закона за пределните надценки на основни хранителни продукти, който изработихме и внесохме. Надценки от по 10% на основни хранителни продукти на веригата и на прекупвачите би намалило сериозно цените,” категорична беше Манолова.
Акцент на втория бойкот е да не се пазарува единствено от търговските вериги. Организаторите призоваха потребителите да подкрепят малките магазини и българските производители, които „ежедневно биват мачкани от веригите.“