От 1 януари 2025 г. експерти от Държавната агенция за закрила на детето всеки ден ще консултират деца онлайн
От първи януари 2025 г. чат приложението към Националната телефонна линия за деца 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето ще работи всеки ден от 13:00 до 18:00 часа. Чатът е достъпен за всяко дете през официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД – 116111.bg.
Чат приложението беше стартирано в средата на 2023 г., след като анализ на данните от обажданията на НТЛД 116111 показаха не малък брой мълчаливи позвънявания. Най-често те са свързани със страх и притеснение за разговор, но в същото време са и ясен индикатор за необходимостта от споделяне.
„Националната телефонна линия за деца 116111 все повече се ползва с доверие и е разпознаваема, както от децата, така и от възрастните, но чат приложението към нея също е толкова важно, защото е удобен и много близък до децата начин да могат да споделят какво ги тревожи. Да бъдат изслушани и при необходимост да получат подкрепа. Затова Държавната агенция за закрила на детето положи необходимите усилия и поетапно увеличавахме времето, в което чат приложението е активно. От началото на 2025 г. експерти на ДАЗД всеки ден ще консултират онлайн децата“, каза д-р Теодора Иванова, председател на ДАЗД.
Националната телефонна линия за деца 116 111 на ДАЗД е на разположение на децата и на възрастните, които полагат грижи за тях напълно безплатно, денонощно, седем дни в седмицата. Чат приложението ще е активно всеки ден от 13:00 до 18:00 часа, като е достъпно през официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД – 116111.bg, която също е напълно обновена.
Както и при обаждане на Националната телефонна линия за деца, така и при свързване в чат приложението, разговора е анонимен и напълно безплатен. Личната информация се обработва в съответствие с изискванията на Регламент (ЕС) 2016/679 и Закона за защита на личните данни.