• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
НОВИНИ БИЗНЕС БЪЛГАРИЯ

Ваня Григорова алармира: Искат да харижат градския транспорт на частни фирми

От ЗЕМЯ 24 септември 2025
 Ваня Григорова алармира: Искат да харижат градския транспорт на частни фирми

В Комисия по транспорт вчера разгледахме доклад на Синя София за концесиониране на градския транспорт. Нещо, за което предупреждавам от няколко месеца.

Докладът на Синя София към момента е идеологически мотивиран. Те по принцип са за приватизации и концесии. За тях общината и държавата са лоши стопани. Разбира се, възниква въпросът защо тогава са общински съветници, искат да са кметове и министри, след като се смятат за лоши стопани. Но по-важно е, че в залата се усети подкрепа по принцип за такива намерения – имаше реплики, че “ние така или иначе по европейски регламент до 2027 г. трябва да обявим поръчки както за авто, така и за електротранспорта”.

Нищо подобно! Регламент 1370, който се отнася за пътническия превоз, не ни задължава да отдаваме на частници! Нито градския транспорт, нито железопътния. Това, което се прави в момента в БДЖ, е престъпление! И нито при управляващите, нито в синдикатите има желание, камо ли хъс за борба това престъпление да бъде спряно!

Вносителите на доклада дават примери от няколко европейски градове, където част от линиите са дадени на концесия. Аз дадох пример с Пловдив, където ВСИЧКИ линии са частни и по същество градът няма транспорт, а условията на труд и заплащането на водачите не са публични. Защото там няма синдикати. Показателно е обаче, че Пловдив беше един от първите градове, който вкара чужди работници за шофьори. Ето толкова добри са условията там, че трябва да привличат индийци, пакистанци и др. народности, които са по-зле икономически от нас, за да се изкушат да работят тук.

Докладът беше отхвърлен на комисия. Надявам се утре на сесия също да бъде отхвърлен. Но това са първите официални, защото неофициални има отдавна, знаци, че има политическа настройка да харижем градския си транспорт на частни фирми, които ще получават субсидии, ще ползват и наши, закупени с публични средства превозни средства.

Общественият интерес няма представители в националната власт. Но в Столичния общински съвет ще направя всичко възможно, ще търся и съмишленици, за да не допуснем една от най-всеобхватните публични системи – транспортната, да бъде оставена на “пазара”. Който не е никакъв пазар впрочем. Противното би означавало:

– още по-нередовни и нарядко автобуси

– повече пари за градски транспорт

– замразяване на заплатите на транспортните работници

– подмяна изцяло на работещите сега с внесени от трети държави работници

Не си го представяте? Разходете се до Пловдив, не е далече.

Етикети:Актуално водеща новина
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ПОЗИЦИЯОБЩЕСТВО

За истинската дружбата с Китай

10 октомври 2025 19:30
ПОЛИТИКАСВЯТ

Путин: Тръмп работи за мира и разрешаването на сложни кризи

10 октомври 2025 18:03
ФИНАНСИИКОНОМИКА

БНБ купи 2 тона злато, за да ги даде на Европейската централна банка при влизане в еврозоната

10 октомври 2025 17:19
Закон и Ред

Съдът реши “Българска православна старостилна църква“ да бъде дерегистрирана

10 октомври 2025 16:28
Закон и Ред

Парламентът отне от Румен Радев и разузнаването, и СРС

10 октомври 2025 16:13
НОВИНИСОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Остават 15 работни дни за подаване молби за целеви помощи за отопление през зимата

10 октомври 2025 16:05
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 14282
  • ОБЩЕСТВО 2829
  • ЦКС 203
  • ИКОНОМИКА 1427
  • СВЯТ 5533
  • РУСИЯ 2642
  • КИТАЙ 1267
още НА ФОКУС
ПОЗИЦИЯ ОБЩЕСТВО

За истинската дружбата с Китай

10 октомври 2025

Сръбският президент Александър Вучич приветства удобството, което новата железопътна линия „Белград-Суботица“, изградена с китайска помощ, е донесла на икономическия, търговския

ПОЛИТИКА СВЯТ РУСИЯ

Путин: Тръмп работи за мира и разрешаването на

10 октомври 2025

Авторитетът на Нобеловия комитет е намален, тъй като наградата за мир многократно е била присъждана на хора, които не са

ФИНАНСИ ИКОНОМИКА

БНБ купи 2 тона злато, за да ги

10 октомври 2025

Българската народна банка (БНБ) съобщи, че е закупила 66 хиляди тройунции или 2.0528 тона злато заради влизането на страната ни в еврозоната.

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.