Ваня Григорова разкри нови безобразия в Столичния градски гранспорт
Когато чакате твърде дълго да дойде автобуса, то е защото няма кой да го кара и интервалите между колите са увеличени.
Когато разписанието се променя и вместо на 20 мин. автобусът се движи през 40 мин., то е защото няма водачи.
Последното орязване, за което разбрах, е на линия 72. Съкратени са две коли, значи чакаме повече по спирките. Значи, че когато дойде, автобусът се препълва. Не шофьорите са отговорни за това, отговорни са тези, които режат дневни линии, за да запазят нощните!
Дали се ползват нощните коли? Да, ползват се. В петък и събота. И то само две от четирите линии – тези, чийто маршрут стига до или в близост до Студентски град. Много хубаво, чудесно е да има нощен транспорт, но когато има такава възможност кадрова и с автобуси. Такава няма, това е официална информация:
ИЗВЪНРЕДЕН ТРУД ДО 30 СЕПТЕМВРИ 2024 Г.
– 310 825 часа общо за водачите на „Столичен автотранспорт“ ЕАД
– средно по 35 часа на месец на човек
– средно по 420 часа на година при законов лимит от 150 часа
НЕИЗПОЛЗВАН ГОДИШЕН ОТПУСК ДО 30 СЕПТЕМВРИ 2024 Г.
– 49 261 дни
– средно по 49 дни на човек
НЕЗАЕТИ ЩАТНИ БРОЙКИ КЪМ 30 СЕПТЕМВРИ 2024 Г.
– 258 броя
– 20% дефицит
ПОДВИЖЕН СЪСТАВ ИЗВЪН ЕКСПЛОАТАЦИЯ ПО ТЕХНИЧЕСКИ ПРИЧИНИ КЪМ 30 СЕПТЕМВРИ 2024 Г.
– 148 автобуса
– 25% от наличния подвижен състав
Сега пикът на пътникопотока през нощта е на… Хелоуин! Внушенията, че нощният транспорт се ползва масово от работещи, се развенчават в момента, в който някой погледне данните. Средно по линия N3 в понеделник през октомври са се возили 13 (тринадесет) човека на обиколка. Линия N4 в сряда (съвсем произволно избран ден) е ползвана от 28 човека. На обиколка, което означава отиване и връщане на колата, т.е. в посока по 14 човека!
Това е недопустимо, след като се прави за сметка на дневните линии, които обслужват работещи и учащи. Недопустимо е, след като се прави на цената на увеличаване на експлоатацията на водачите, които хем работят през нощта, хем доработват в пиковите сутрешни часове.
Една година е достатъчна, за да се направи преценка дали е ефективен нощният транспорт или обслужва една малка група хора и то в точно определена посока. Затова днес на заседание на Комисията по транспорт беше гласуван доклад да останат само линии N1 и N2, които са малко по-натоварени. Наистина малко. И да се движат само в петък и събота. Всичко друго обслужва нечии амбиции да се представим като “престижна” столица, докато гражданите висят по спирките през деня.
Потъналата в лукс и разврат Мария Антоанета била казала на бунтуващите се бедняци: “Когато няма хляб, яжте пасти” И платила с главата си. Някои трябва да излязат от офисите си, преди да се упражняват на тема транспорт. Или да кандидатстват за шофьори в градския транспорт в София.
Благодаря на колегите от Федерацията на транспортните работници “Подкрепа” от “Столичен автотранспорт” ЕАД, които дойдоха да защитят собствената си позиция – Георги Желев, председател на секцията и шофьор; Иван Бързаков, диспечер; Иван Пуев, шофьор. Председателят на СОС не допусна доклада до сесия на СОС, въпреки всички правила, но фактите са тези и няма да успее да неглижира проблема повече. А и хората на терен не се притесняват да говорят на лабораторните хора, които се опитват да си играят с тях.