• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА НОВИНИ БЪЛГАРИЯ СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Ваня Григорова: Терзиев пак неглижира градския транспорт! Рискът остава за шофьори, пътници и движението в София

От ЗЕМЯ 7 февруари 2025
 Ваня Григорова: Терзиев пак неглижира градския транспорт! Рискът остава за шофьори, пътници и движението в София

Получихме сигнал от ЦГМ, че зам.-кметът по транспорт не е разписал актове на нередовни пътници от март-април 2024 г. По този повод направих среща с контрольорите в ЦГМ. Да, има над 11 000 неподписани акта. Правя ключово уточнение – аз смятам, че градският транспорт трябва да е безплатен. Но докато е платен, макар и субсидиран, следва да се спазват правилата и всеки от нас да има превозен документ. Когато не се подписват актовете:

– редовните пътници са дискриминирани;

– Столична община се лишава от приходи;

– контрольорите не получават допълнителни възнаграждения, което ги демотивира да работят въобще.

В понеделник на транспортна комисия ще повдигнем този въпрос и се надяваме да получим смислен отговор от зам.-кмета по транспорт.

Служителите коментираха и редица други проблеми като:

– липсата на ПОС терминал лишава гражданите от възможност веднага да платят билета си за нередовен пътник и това създава напрежение;

– има много случаи на бити контрольори и нерядко те сами трябва да си търсят адвокат и да се защитават в съда. А всъщност това е редно да се прави от работодателя, след като се случва на работното място и във връзка с изпълнение на служебни задължения;

– от години липсва подкрепа от представители на МВР. Броят на полицаите в общинска полиция е изключително малък и дружеството няма възможност да плаща допълнително на МВР.

Попитах за мнението им за нощния транспорт. Оказа се, че контрольорите по нощните линии работят само на нощни линии и само на един и същи автобус, т.е. не се местят по подобие на контрольорите през деня. Това е удобно, тъй като няма много пътуващи, рискът от конфликти с нередовни пътници е значително по-нисък и част от тези служители настояват да останат неефективните линии, за да запазят предимството си пред другите контрольори. Разбираемо, но мотивите нямат нищо общо с обективната преценка за възможностите на “Столичен автотранспорт”.

На срещата присъстваха и шофьори – както от дневни, така и от нощни линии, които разказаха как преминава техният работен ден. Как след нощна смяна трябва да продължат да работят в натоварения сутрешен трафик. Един от тях сподели, че от натоварването се е случвало да пропуска спирки, а негови колеги са задрямвали на волана.

Няколко дни преди срещата в ЦГМ е постъпил сигнал от гражданин, че водач на тролейбус го е возил сутринта в 6 часа и вечерта след 19 ч. Очевидно е, че неглижирането на нуждите на градския транспорт сериозно заплашва безопасността на шофьори, пътници и всички останали участници в движението в столицата.

Отказът на кмета Васил Терзиев и неговото назначение зам.-кмета по финанси Иван Василев да изплатят необходимите и гласувани от СОС средства за подобряване на условията на труд и обезпечаване на допълнителните възнаграждения в авто и електротранспорта граничи с престъпление. И е крайно време да има директна правна възможност това поведение да бъде осъдено и безкомпромисно санкционирано.

Етикети:Ваня Григорова Терзиев водеща новина
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
СВЯТ

Заради Газа: Над 2 милиона протестираха в Италия и блокираха пътища, жп линии, летища и пристанища

3 октомври 2025 19:45
ПОЗИЦИЯОБЩЕСТВО

Величественото китайско чудо

3 октомври 2025 19:30
СКАНДАЛНОНОВИНИ

Закръгляват цените нагоре безнаказано

3 октомври 2025 18:35
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Министър Митов: Трима са загиналите при бедствената ситуация в Елените, двама от тях са спасители

3 октомври 2025 18:22
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Иван Иванов: На пътноподдържащите фирми ще бъдат наложени максимални санкции

3 октомври 2025 18:16
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Потвърдена е втора жертва на водния ад в курорта “Елените”

3 октомври 2025 17:30
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 14196
  • ОБЩЕСТВО 2814
  • ЦКС 202
  • ИКОНОМИКА 1417
  • СВЯТ 5497
  • РУСИЯ 2617
  • КИТАЙ 1258
още НА ФОКУС
СВЯТ

Заради Газа: Над 2 милиона протестираха в Италия и

3 октомври 2025

Общо над 2 милиона души в повече от 100 града излязоха на улиците на Италия в рамките на общонационалната стачка в

СКАНДАЛНО НОВИНИ БИЗНЕС ИКОНОМИКА

Закръгляват цените нагоре безнаказано

3 октомври 2025

Оформят цените, така че в евро да е точна сума, а в левове вече има и стотинки, пише в разследване

НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Министър Митов: Трима са загиналите при бедствената ситуация

3 октомври 2025

Един гражданин и двама спасители са загинали по време на усложнената обстановка в резултат на поройните дъждове в курортното селище

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.