• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА НОВИНИ БЪЛГАРИЯ СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Ваня Григорова: Терзиев пак неглижира градския транспорт! Рискът остава за шофьори, пътници и движението в София

От ЗЕМЯ 7 февруари 2025
 Ваня Григорова: Терзиев пак неглижира градския транспорт! Рискът остава за шофьори, пътници и движението в София

Получихме сигнал от ЦГМ, че зам.-кметът по транспорт не е разписал актове на нередовни пътници от март-април 2024 г. По този повод направих среща с контрольорите в ЦГМ. Да, има над 11 000 неподписани акта. Правя ключово уточнение – аз смятам, че градският транспорт трябва да е безплатен. Но докато е платен, макар и субсидиран, следва да се спазват правилата и всеки от нас да има превозен документ. Когато не се подписват актовете:

– редовните пътници са дискриминирани;

– Столична община се лишава от приходи;

– контрольорите не получават допълнителни възнаграждения, което ги демотивира да работят въобще.

В понеделник на транспортна комисия ще повдигнем този въпрос и се надяваме да получим смислен отговор от зам.-кмета по транспорт.

Служителите коментираха и редица други проблеми като:

– липсата на ПОС терминал лишава гражданите от възможност веднага да платят билета си за нередовен пътник и това създава напрежение;

– има много случаи на бити контрольори и нерядко те сами трябва да си търсят адвокат и да се защитават в съда. А всъщност това е редно да се прави от работодателя, след като се случва на работното място и във връзка с изпълнение на служебни задължения;

– от години липсва подкрепа от представители на МВР. Броят на полицаите в общинска полиция е изключително малък и дружеството няма възможност да плаща допълнително на МВР.

Попитах за мнението им за нощния транспорт. Оказа се, че контрольорите по нощните линии работят само на нощни линии и само на един и същи автобус, т.е. не се местят по подобие на контрольорите през деня. Това е удобно, тъй като няма много пътуващи, рискът от конфликти с нередовни пътници е значително по-нисък и част от тези служители настояват да останат неефективните линии, за да запазят предимството си пред другите контрольори. Разбираемо, но мотивите нямат нищо общо с обективната преценка за възможностите на “Столичен автотранспорт”.

На срещата присъстваха и шофьори – както от дневни, така и от нощни линии, които разказаха как преминава техният работен ден. Как след нощна смяна трябва да продължат да работят в натоварения сутрешен трафик. Един от тях сподели, че от натоварването се е случвало да пропуска спирки, а негови колеги са задрямвали на волана.

Няколко дни преди срещата в ЦГМ е постъпил сигнал от гражданин, че водач на тролейбус го е возил сутринта в 6 часа и вечерта след 19 ч. Очевидно е, че неглижирането на нуждите на градския транспорт сериозно заплашва безопасността на шофьори, пътници и всички останали участници в движението в столицата.

Отказът на кмета Васил Терзиев и неговото назначение зам.-кмета по финанси Иван Василев да изплатят необходимите и гласувани от СОС средства за подобряване на условията на труд и обезпечаване на допълнителните възнаграждения в авто и електротранспорта граничи с престъпление. И е крайно време да има директна правна възможност това поведение да бъде осъдено и безкомпромисно санкционирано.

Етикети:Ваня Григорова Терзиев водеща новина
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
НОВИНИБЪЛГАРИЯ

Многохилядни протести в защита на българския лев в цялата страна

8 юни 2025 16:26
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Нова крачка в културното сътрудничество между Китай и България

8 юни 2025 16:00
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Развитието на технологиите в Китай ще подкрепи изграждането на силна културна държава

8 юни 2025 14:00
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Швейцарски лекар посвещава пет десетилетия на традиционната китайска медицина

8 юни 2025 12:00
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦАНОВИНИ

Кристиан Вигенин: Ямболската болница ще е първата нова държавна болница от 1989 г.

8 юни 2025 11:16
МНЕНИЕОБЩЕСТВО

Британският „Телеграф“ прогнозира “гръцки” сценарии за България, ако приемем еврото

8 юни 2025 10:43
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 12925
  • ОБЩЕСТВО 2628
  • ЦКС 192
  • ИКОНОМИКА 1296
  • СВЯТ 4902
  • РУСИЯ 2291
  • КИТАЙ 1124
още НА ФОКУС
НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Многохилядни протести в защита на българския лев в

8 юни 2025

Граждани от цялата страна протестираха срещу приемането на еврото. Шествия имаше в София, Пловдив, Варна, Кюстендил, Сливен, предава БНР. В

#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА НОВИНИ БЪЛГАРИЯ

Кристиан Вигенин: Ямболската болница ще е първата нова

8 юни 2025

БСП трябва да изгради по-ясен образ като партия в управлението „БСП трябва да изгради по-ясен образ като партия в управлението.

МНЕНИЕ ОБЩЕСТВО

Британският „Телеграф“ прогнозира “гръцки” сценарии за България, ако

8 юни 2025

Както Гърция показа преди 15 години, бързото вкарване на една страна в еврозоната, преди да е готова, може да доведе

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.