• Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
Вестник ЗЕМЯ
  • Новини
    • България
    • Социална политика
      • Децата на България
    • Закон и Ред
    • Скандално
    • Култура
    • Спорт
  • Общество
    • Позиция
    • Интервю
    • Мнение
    • Патриот
    • Историята е една
    • #БУЗЛУДЖА
  • ЦКС
    • НОВИНИ
    • Е-БЮЛЕТИН
    • СЪБИТИЯ
  • Икономика
    • БИЗНЕС
    • Земеделие
    • Екология
  • Свят
  • Русия
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • Китай
    • Политика
    • Икономика
    • Общество
  • ОБЯВИ
  • #БСП – ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА
  • #ДПС-Общност и Заедност
Вестник ЗЕМЯ
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Всеки пети нов кораб в света е произведен в Китай

От в. "Китай днес" 17 август 2025
 Всеки пети нов кораб в света е произведен в Китай

През 2024 г. делът на Китай в световния пазар на завършени кораби е достигнал 55,7%, което означава, че повече от половината плавателни съдове, доставени през годината по света, са произведени в страната. Делът на новите поръчки е 74,1%, което показва, че над 70% от бъдещите кораби ще бъдат построени в Китай. Делът на текущите поръчки е 63,1%, което е най-добрият резултат в историята на китайското корабостроене.

През 2024 г. китайската корабостроителна индустрия не само продължи да води по брой поръчки, но и подобри скоростта и качеството на производство. Бяха доставени множество кораби с висока добавена стойност.

Според последните данни през 2024 г. обемът на завършените кораби в Китай нараства с 13,8% годишно, новите поръчки се увеличават с 58,8%, а към края на декември текущите поръчки показват ръст от 49,7%.

Ли Янцин, генерален секретар на Китайската асоциация на корабостроителната индустрия, казва, че наличните поръчки са достатъчни за почти 4 години работа, което показва, че отрасълът е направил ключова крачка към стабилно бъдеще. Прогнозите на асоциацията сочат, че годишният ръст на морските търговски обеми ще генерира нужда от нови кораби в диапазона от 25 до 50 милиона тона дедуейт, като тенденцията остава възходяща.

Остров Чансин в Шанхай е един от най-важните корабостроителни центрове в Китай. През изминалата година трите големи корабостроителници там – Waigaoqiao, Jiangnan и Hudong-Zhonghua, доставяха по един кораб на всеки 5 дни. Сред тях беше първият в света голям газовоз от пето поколение, който представлява най-високите технологии в тази сфера. Друг впечатляващ проект е универсалният плаващ танкер за производство, съхранение и разтоварване на нефт с капацитет 2,3 млн. барела, чиято доставка направи Waigaoqiao първата китайска корабостроителница, премила прага на 100 млн. тона товарно тегло. Също така беше пуснат и най-големият в света автомобилен транспортьор с LNG задвижване, който може да превозва 7800 коли и се отличава с ниски емисии, икономичност и висока рентабилност.

През 2024 г. трите шанхайски корабостроителници доставиха общо 69 кораба и получиха 128 нови поръчки, с ръст от съответно 19% и 70%. Над 98% от тях са кораби със средна и висока технологичност, което доведе до повишение на ефективността и печалбите.

Китайското корабостроене води в глобален план не само по обем, но и по качество. Преминавайки от имитиране на чужди технологии към самостоятелни иновации, отрасълът постигна значителен напредък на международната сцена.

През 2024 г. Китай направи пробив и във високотехнологичните кораби. Първият в страната океански научноизследователски кораб „Мънсян“ влезе в експлоатация, с максимална дълбочина на сондиране до 11 000 метра, което маркира голям напредък в технологиите за изследване на дълбоките води. Вторият голям вътрешен круизен кораб е в процес на строителство, като срокът му на изпълнение ще бъде съкратен с над 8 месеца благодарение на опита от първия такъв проект. Първият в Китай многофункционален кораб за изследване на дълбоките морета и подводна археология „Тансо-3“ също бе пуснат в експлоатация. Той може да преминава през полярен лед, да изследва отдалечени морета и е изцяло оборудван с китайски технологии, преодолявайки чуждите монополи.

Последните данни показват, че през 2024 г. делът на Китай в световния пазар на „зелени“ кораби достигна 78,5%, като страната вече покрива всички основни типове съдове.

Етикети:Актуално
Предишна новина
Следваща новина

Последни публикации

  • Previous
  • Next
ИКОНОМИКАКИТАЙ

Пекин: Китай ще работи с всички страни за изграждане на отворена глобална икономика

4 октомври 2025 16:00
ИКОНОМИКАКИТАЙ

Общата дължина на подводните нефтопроводи и газопроводи в КНР надхвърля 10 000 км

4 октомври 2025 14:00
ОБЩЕСТВОКИТАЙ

Китай е изградил най-голямата в света система за управление на водните ресурси

4 октомври 2025 12:00
ЕКОЛОГИЯНОВИНИ

Прогноза за времето: Не прибирайте чадърите! И през следващата седмица ще вали

4 октомври 2025 11:42
НОВИНИСОЦИАЛНА ПОЛИТИКА

Екипи на АСП работят в подкрепа на пострадалите от наводненията

4 октомври 2025 11:37
#БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦАНОВИНИ

Връчиха наградите в литературния конкурс „140 години след Съединението – пътят на България днес“

4 октомври 2025 11:31
Image Not Found

Категории
  • НОВИНИ 14199
  • ОБЩЕСТВО 2815
  • ЦКС 202
  • ИКОНОМИКА 1417
  • СВЯТ 5498
  • РУСИЯ 2617
  • КИТАЙ 1262
още НА ФОКУС
ИКОНОМИКА КИТАЙ

Пекин: Китай ще работи с всички страни за

4 октомври 2025

Китай ще работи с всички страни, за да насърчава активно изграждането на отворена глобална икономика и да се противопоставя на

ИКОНОМИКА КИТАЙ

Общата дължина на подводните нефтопроводи и газопроводи в

4 октомври 2025

Китайската национална офшорна петролна корпорация (CNOOC) съобщи, че общата дължина на подводните нефтопроводи и газопроводи в Китай е надхвърлила 10

ОБЩЕСТВО КИТАЙ

Китай е изградил най-голямата в света система за

4 октомври 2025

От 2021 г. насам са стартирани 172 големи проекта за водни съоръжения На пресконференция на Пресслужбата на Държавния съвет бяха

  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
  • Архив
  • За нас
  • Автори
  • Реклама
  • Условия за ползване
  • Контакти
  • Договори за Парламентарни избори
    – 27 октомври 2024 г.
© Вестник Земя 2025. Всички права запазени.